maanantai 28. maaliskuuta 2011

Voihan kolesteroli

Kävin tänään terveydenhuollossa ja sain samalla verikoetulokset, niiden mukaan olen terve vaikka kuvittelinkin olevani kuolemansairas, ainoastaan kolesteroli oli hiukan koholla. Sai olla enintään 3 ja oli 3.7. Kysyttiin että syönkö suklaata, mitä? Enhän mä ku jotain pari riviä, siis per kahvihetki koneella, siis ehkä yhteensä puoli levyä päivä. Yhyy, nytkö mun pitää luopua siitä ihanuudesta, tai joka tapauksessa vähentää. Aiemmat riippuuvuudet;(alkoholi ja tupakka) olin vaihtanut terveellisimpiin;suklaa ja shoppailu, niin että mitäs nyt sitten tilalle, riippuvuudesta kun ei pääse eroon, kohde vain vaihtuu :D. No mutta ihan tosissaan pitää varmaan jotain tehdä kun äidillä on korkea kolesteroli ja  äidinäidilläkin oli. Eipäs sit muuta tällä kertaa kuin suklaanautintoja ja nyt söin vain kaks riviä.

4 kommenttia:

  1. Kalaöljy E-Epa on tutkitusti kolesterolia alentavaa. Maitosuklaa kannattaa vaihtaa 70% kaakaota omaavaan, eilisessä postauksessa oli parin hyvänmakuisen esittely;)
    Onneksi tuo kolesteroli ei vielä vallan pahasti ole kohollaan, voit vaikuttaa ravitsemuksella paljon.

    VastaaPoista
  2. voi mä olen noita tummia suklaata kokeillut mutta ne tuntuu jotenkin liian karvailta.

    VastaaPoista
  3. Vähän "sama" juttu oli meidän papalla kun yritti parantaa tapojaan. Lopetti lääkärin käskystä tupakan polton ja alkoi syömään Sisuja niin sekin sitten kiellettiin :D Kai alkoi verenpaine vuorostaan nousemaan.

    VastaaPoista
  4. no voi ròhnà, eihàn suklaasyòntià voi mitenkààn kieltàà! tàytyyhàn sità nyt jotain nautintoakin olla...

    VastaaPoista